
Automobilska industrija u SFRJ bila je vodeća, a samo je u Kragujevcu proizvedeno više od četiri miliona vozila. Automobili su se sklapali i u Sloveniji, BiH, Vojvodini...
Danas je auto-industrija na prostoru bivše SFRJ spala na dva imena: „Fijat” u Srbiji i „Reno” u Sloveniji.

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Kada se pomene Toyota Supra, većina nas sigurno pomisli na čuveni model iz prvog serijala "Fast & Furious" filmova, ali istorija ovog automobila je počela mnogo ranije.

Volvo je uvek bio poznat po jakim i super-sigurnim vozilima, a upravo je takav bio i Volvo 240.

U današnjoj auto-industriji proizvođači se na sve načine trude da budu inovativni pa mnogi u tom procesu "izmisle toplu vodu". Ali da li ste znali da je to što mnogi danas pokušavaju već pošlo za rukom Mercedesu?

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Godine 1972. je predstavljen automobil koji je u potpunosti promenio standarde kojima je publika gledala na kompaktna vozila.

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Ako bi gledali istoriju američke auto industrije, automobili koji su bili ispred svog vremena su obično nestajali sa tržišta pre što njihove vremo stigne.

Na salonu automobila u Parizu 1974. godine je predstavljena produkcijska verzija ove 'zveri'
Na pomen legendarnih sportskih automobila sa turbo motorom većini ljudi će prva asocijacija biti Porsche 911 Turbo, a veliki broj njih pogrešno tvrdi i da je to bio prvi takav model. Naime, Chevrolet i Oldsmobile su još 1962. ponudili kupcima automobile sa turbo punjačem, a BMW-ov 2002 Turbo je na tržište stigao 1973.

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Dok se danas auto kompanije takmiče ko će biti prvi ko je predstavio neki novi dizajnerski detalj ili tehničku inovaciju, Ford Sierra nam je pokazao da biti ispred svog vremena nije uvek dobra stvar.

Dodž Čardžer je automobil koji je poznat svakom ljubitelju četvorotočkaša. Zahvaljujući svojoj popularnosti, postao je jedan od najtraženijih automobila ikada...

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Omiljen od strane publike, omražen od strane konkurencije, ali i dalje jedan od najpoštovanijih modela automobila našeg doba
Poštovani čitaoče, pred tobom se nalazi priča o jednom sasvim običnom automobilu i njegovom nestašnom blizancu. Ovo je priča o pitomoj Lancii Delti i divljoj Lancii Delti Integrale, njihovim usponima i padovima, kao i sitnim stvarima koje su učinile ovaj automobil legendarnim.

Krajem juna 1974. godine predstavljen je prvi serijski automobil koji je pokretao motor sa pet cilindara, bio je to Mercedes-Benz 240D 3.0.

Put do najprodavanijeg modela sa višemilionskom prodajom: 12,3 miliona primeraka Corse prodato za 32 godine.

Donosimo učešće proizvođača automobila iz davne 1990. godine - Crvena zastava je vodeća, slede Revoz, TAS, Cimos...

Mercedes je odlučio da obeleži 120 godina motosporta podsećanjem na neke od svojih najranijih modela i trka u kojima su učestvovali. Priča počinje 1894. kada su dva automobila pokretana Daimlerovim motorima i jedan Benz model učestvovali u prvoj auto trci na svetu čija staza je bila dugačka 126 km.

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Da li vam ime Malcolm Bricklin možda zvuči poznato?
Većini nas sigurno ne, ali ispred vas je osoba koja je dovela naš Yugo u Severnu Ameriku, a jednak "uspeh" je ostvaren i sa kapanskim Subaruom i italijanskim Fiatom. Za ovu priču nama je ipak najbitniji Bricklin SV-1 (Safety Vehicle 1), lična auto kompanija pomenute osobe, sa ciljem da nadmaši Chevrolet Corvette i postane najbolji američki sportski automobil. Međutim, slično kao i sa ostatkom svoje karijere u auto industriji, Bricklin nije uspeo da opstane dugo najviše zbog svojih ličnih grešaka.