
Volkswagen slavi 65 godina od kada je napravljen prvi primerak VW Transportera.

Ovde prvo podsećanje da se Mercedesov model 190 / 190E (fabričke oznake W201) pojavio u novembru 1982. godine, a zvali su ga i "Baby Benz" budući da se radilo o tada najmanjem automobilu nemačke marke (dužina 445 cm).

Danas su automobili sa dizel agregatom popularni širom sveta i mogu se naći na svakom manje ili više razvijenom tržištu važno je znati sa kojim modelom je cela "dizel" priča počela. Naravno, u pitanju je bio jedan nemački automobil.

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Ako je General Motors bio poznat po nečemu kroz svoju istoriju, to je po gašenju automobila baš u vreme kada ih gotovo usavrši.

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Kada je Pontiac predstavio čuveni GTO 1964. godine, osnovao je potpuno novi period u istoriji američke auto industrije.

Dužina od 423,5 cm sredinom 60-ih je bila srednja klasa, a danas je kompaktna. Toliko dugačak Renault 16, koji je na tržište stigao početkom februara 1965., odmah je oduševio koncepcijom, pomalo 'baroknim' stilom, udobnošću i funkcionalnošću. A i performanse su, za to vreme, bile veoma dobre, a trošio je manje od konkurencije.

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Iako je japanska autoindustrija svoje temlje, sadašnjost i budućnost zasniva na kopiranju dizajna i mehaničkih rešenja euro-američkih konkurenata, par puta u svojoj istoriji Japanci su predstavili čisto “svoje” automobile, autentične pojave, mehanike i utiska.

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Brza, luksuzna i lepa, iako je delila platformu za značajno jeftinijim Fiat, Lancia i Saab modelima, Alfa Romeo 164 je imala sve karakteristike da bude veliki prodajni hit za italijanskog proizvođača vozila.

DKW je jedan od 4 originalna brenda koji su formirali Audi.
Još 1956. godine su napravili vozilo sa imenom Schnellaster Kastenwagen, što u slobodnom prevodu na engleski znači Rapid Transit Panel Van, vozilo koje pokreće 42KS motor sa 896 kubika.

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Nema sumnje da je, kada je Chrysler grupa predstavila prve minivanove 1984. godine, u potpunosti promenila način na koji je Amerika i ostatak sveta gledao na porodična vozila.

Šezdesetih godina su Citroenovi čelnici shvatili da prodaja modela 2CV, popularnog Spačeka, počinje nezaustavljivo da opada.

"Spaček": simbol Francuske
Jedan od najpopularnijih i najpoznatijih automobila svih vremena – "sitroen 2 CV" ili u narodu poznat kao "spaček", uskoro puni 67 godina. Prototip je napravljen pre skoro 80 godina, a prodat je u 3.868.633 primeraka

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Kada je Acura otvorila svoj prvi od 60 salona u Severnoj Americi u martu 1986. godine, japanska auto industrija je konačno dobila svoj prvi premijum automobil.

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Reli Monte Karlo 1981. godine je, na prvi pogled, delovao kao i svaki drugi
Tradicionalno otvaranje sezone je, po očekivanju, donelo mnogo proslavljenih automobila, kao što su Renault 5 Turbo, Talbor Sunbeam Lotus, Opel Ascona 400, Lancia Stratos HF, Fiat 131 Abarth, Ford Escort RS 1800, Porsche 911 SC i mnoge druge.

Da je razvoj automobilske industrije u bivšoj Jugoslaviji mogao da krene potpuno drugim tokom od onog koji nam je dobro poznat, najbolje svedoči ovaj neobični prototip.