Hyundai i10 1.1 CRDi
Preuzeto sa : Politika.rs
Novi Hjundaji „i 10” novo čedo korejske kompanije „i” generacije sasvim je pristojan gradski automobil, lak za vožnju, sa dosta mesta štedljiv i ekonomičan.
Novi Ford Ka predstavljen na Ibici
Preuzeto sa :Blic.co.yu
Dok se Danijel Krejg i u nastavku franšize o Džejmsu Bondu šepuri u „aston martinu DBS“, njegova devojka je izabrala znatno manji, ekonomičniji, ali podjednako pouzdan auto - novi „ford ka“.
Renault Twingo 1.5 dCi
Preuzeto sa : Politika.rs
Francuzi, a posebno dizajneri Renoa, pravi su majstori da naprave mali, štedljiv, udoban, spretan, ali nadasve neobičan i slikovit mali gradski automobil. Posle više od jedne decenije i proizvedenih 2.4 miliona primeraka, najmanji iz Renoove produkcije, tvingo, stigao je i kod nas sa istim gore pomenutim atributima da bi nastavio svoj put kroz srca mnogobrojnih zaljubljenika u gradske minijature.
Opel Insignia predstavljena u Salcburgu
Preuzeto sa : Blic.co.yu
"Opel" se posle "mante", "senatora", "askone", "kadeta" i "kalibre" oprostio od još jednog svog velikog imena "vektre", koju je na promociji u Salcburgu i zvanično zamenio novi model "insignija". Da "Opel" od limuzine srednje klase očekuje dosta videlo se na svakom koraku u rodnom gradu Volfganga Amadeusa Mocarta. Proizvođač iz Riselhajma uložio je malo bogatstvo da premijera i testiranja dugo ostanu u sećanju, pa zato i ne čudi da su novinari bili smešteni u luksuznom hotelu "Šlos Fušl".
Lexus RX400h
Preuzeto sa: Blic.co.yu
"Leksus RX400h" je prvi luksuzni hibridni SUV na benzinsko-elektromotorni pogon i jedan je od retkih automobila kojem prosečna potrošnja goriva opada s ulaskom u gradsku gužvu. RX400h se pri malim brzinama ponaša kao električna "sudaraljka" u lunaparku. Avetinjski je tih, odnosno nečujan, a jedine šumove proizvodi kotrljanje točkova po putu.
Volkswagen Passat CC 3.6 FSI
Preuzeto sa : Politika.rs
Izgleda kao kupe, ali to nije. Ima četvora vrata i četiri sedišta, dinamičnog je i agresivnog dizajna sa niskim koeficijentom otpora vazduha, naglašenim svetlosnim grupama napred i pozadi, rečju lep automobil. Radi se, odmah da kažemo, o najnovijem modelu Folksvagenovog pasata, koji nosi oznaku „CC 3.6” projektu kojim se najveći proizvođač automobila u Evropi uključuje u borbu za pozicije u visokoj klasi limuzina - kupea, a čiji je rodonačelnih Mercedesov model „CLS”.
Volkswagen Golf VI predstavljen na Islandu
Preuzeto sa : Blic.co.yu
Za ili protiv „golfa“ je kao da birate između Zvezde i Partizana ili „komodora 64“ i „spektruma“. Jedni ga vole, drugi mrze, ali svi gaje nešto zajedničko – poštovanje prema automobilu koji je dobio svoju klasu. Novi "golf VI" zadržao je bezvremensku dimenziju, jednostavan i prepoznatljiv "narodni" dizajn.
Nova Ford Fiesta predstavljena u Toskani
Preuzeto sa : Politika.rs
Fordovi inženjeri u Kelnu ne prestaju da iznenađuju automobilski svet novim modelima čija je jedna od osnovnih odlika takozvani kinetički dizajn, koji se već na prvi pogled razlikuje od mnogo toga do sada viđenog i koji sa svakim novim modelom pridobija sve više poklonika. Posle najnovijeg Mondea, zatim Fokusa, evo na red je stigla i popularna Fijesta, koja je svoju premijeru za specijalizovane novinare imala nedavno u slikovitoj italijanskoj pokrajini Toskani.
Dacia Sandero 1.6 Laureate
Test preuzet sa : NSautomobili.com
"Zahvaljujući firmi Master Group iz Novog Sada, ovlašćenom prodavcu i serviseru za vozila iz programa Renault, Nissan i Dacia, bili smo u mogućnosti da testiramo novu Daciu Sandero.
Hyundai i30 CW 1.6 CRDi
Izvor : Blic.co.yu
Testiranje
karavana često zna da bude nezahvalan posao, jer potencijalne kupce zanimaju
samo tovarani prostor, prosečna potrošnja i cena. Prvo bi trebalo da bude što
je moguće veće, a druga dva naravno što manja. Dizajn, kvalitet materijala i
oprema su u drugom planu.
Zašto je to tako? Odgovor je jednostavan - karavani su u Srbiji namenjeni
isključivo taksistima, stolarima i sitnim privatnicima, koji svoje automobile
pretvaraju u tovarne mazge.
Hjundai se modelom „i30 cross wagon”, koji smo imali na sedmodnevnom „Blicovom”
testu, potrudio da karavan ponudi porodicama, koje će prljave mašine, daske i
džakove zameniti dečijim kolicima i igračkama.
Seat Ibiza 1.4 MPI Stylance
Izvor : www.blic.co.yu
„Seat“ s pravom očekuje da će „ibica“ učvrstiti njihov visok položaj u kategoriji superminija, odnosno gradskih automobila, koji su sve više super, a sve manje mini. Nova „ibica“ je dugačka čak 4,05 metara i za deset centimetara je duža od modela treće generacije predstavljenog još 2002, a redizajniranog 2006.
Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive
Izvor : www.blic.co.yu
„Honda akord“ je kroz osam generacija, počevši od pojavljivanja 1976. godine, porasla za čitav 61 centimetar. U međuvremenu je promenila i klasu, iz kompaktne u srednju, i danas se umesto s „fokusom“ i „golfom“ bori protiv „pasata“ i „mondea“.
Prvi utisak je bio da su Japanci, barem u Srbiji, požurili s promocijom novog „akorda“, jer se i prethodni model kod nas prodaje veoma uspešno, po veoma pristupačnoj ceni. Na prostorima gde se motorima koji zadovoljavaju Euro 5 standard poklanja pažnja koliko i Titovim memoarima mogli su mirne duše da sedmu generaciju „akorda“ zadrže bar još godinu-dve. Ali, dobro je što nisu.
Toyota Land Cruiser V8 4.5 D-4D

Izvor : www.politika.co.yu
Teško da ima pravu konkurenciju. Tojotin najveći terenac Lend kruzer V8, sa dizel motorom zapremine 4,5 litara i snagom od 286KS, pravi je krosover, što će reći vozilo koje se kao riba u vodi snalazi na svim terenima i na svim drumovima, bez obzira da li su makadamski, asfaltni, ili su to peščane dine, kameniti teren, blato i tome slično. Rečju, ne bira gde će, a zna kako će.
Citroen C5 Exclusive 2.7 HDI V6 Automatic

Izvor : www.blic.co.yu
Francuska fabrika nastavlja sa obnovom programa. Početkom godine uvedena je potpuno nova generacija „sitroena“ srednje klase, koja je poprilično iznenadila - i konkurenciju i potencijalnu klijentelu. Najviše dizajnom, ali i veoma bogatom ponudom (dizel) motora.
Najprestižnije varijante opremljene su šestocilindričnim motorima.
Trolitarski benzinac ima 211 KS, ali je daleko interesantniji dizel od 2,7 l (u
test vozilu) kako zbog izuzetnog učinka, tako i zabog činjenice da se taj HDI
agregat koristi i u najnovijim modelima „jaguara“. Koncepcija, uostalom, sve
govori. Cilindri su u V rasporedu, motor „diše“ preko ukupno 24 ventila koje
pokreću po dva bregasta vratila u svakoj glavi, dva turbo punjača promenljive
geometrije sa interkulerima, direktno ubrizgavanje goriva, komon-rejl poslednje
generacije. Kada se ispod svega toga podvuče crta, dobija se maksimalna snaga
od 150 kW (204 KS) i čak 440 Nm dostupnih već na 1.900 obrtaja u minutu.
Karoserija naglašene muskulature mnoge asocira na nemačka vozila, pre svega na
„audije“, a nešto slično doživljava se i tokom vožnje. Moćni biturbo, u
kombinaciji sa sjajnim automatskim menjačem i aktivnim sistemom oslanjanja,
nudi superiorne performanse i laku kontrolu, koja je dodatno unapređena
primenom brojnih elektronskih uređaja na čelu s nadzorom stabilnosti.
Promene brzina u automatskom modu su tečne, bez naglih prelaza, kako i dolikuje
bogato opremljenoj limuzini, a vozaču je na raspolaganju i opcija ručnog
biranja. Ono što, međutim, „nemci“ ne mogu, dobija se uz francuski
specijalitet, sistem oslanjanja - hidraktiv 3 plus.
Tradicionalna udobnost čuvene hidraulike dopunjena je računarskom kontrolom,
koja omogućava prilagođavanje uslovima na putu (kontaktu s podlogom, brzini
kretanja) i stilu vozača koji, pri tom, može da naruči jedan od tri nivoa
odziva i tako prilagodi parametre vožnje prema svojim željama i potrebama. Možda
deluje komplikovano na prvi pogled, ali baš kao i već pohvaljeni šestostepeni
automatik, i aktivni sistem oslanjanja svoj zadatak obavlja bez posebnog
opterećenja vozača i drugih putnika u vozilu.
Visok nivo komfora, međutim, krije i potencijalnu opasnost jer svaki pogled na
instrument-tablu, gotovo po pravilu, otkriva da se krećete daleko većom brzinom
od očekivane. Zato, i te kako dobro dođe što je standardni deo opreme, pored
tempomata (programiranja putne brzine), i limitator koji vam pomaže da lakše
kontrolišete brzinu i poštujete saobraćajna ograničenja.
„Sitroen C5“ na testu bio je opremljen i uređajem za upozoravanje na prelazak
putnih linija. Verovatno će vas nervirati u gradskoj vožnji, pa je dobro što
sistem može da se deaktivira, ali je veoma koristan na autoputevima jer na
dugim deonicama često pada koncentracija. U ovom automobilu je i inače veoma
teško izbeći opuštanje jer se puno toga odvija bez posebnog angažovanja vozača.
Uz sve navedeno, tu su još i svetla i brisači koji se aktiviraju sami, pa
električna ručna kočnica, parking senzori i u prednjem i u zadnjem delu, navi
drajv sistem sa GPS navigacijom, hard-diskom od deset gigabajta za skladištenje
željenog sadržaja, TFT kolor ekranom od sedam inča na centralnoj konzoli.
Najgore sledi uvek na kraju. Prestižni paket i brojna dodatna oprema, među
kojom su i kožom presvučena sedišta, nadzor pritiska u pneumaticima i drugi
luksuzni detalji, doveo je cenu „sitroena C5“ na prag od 50.000 evra. To zaista
nije malo, a ako je za utehu, ovaj automobil sa slabijim motorima i manje
opreme na našem tržištu dostupan je već od 22.990 (1,8 Attraction).
Cena i oprema test vozila
Citroen C5 Exclusive: ABS, EBD, EBA, ESP, frontalni i bočni vazdušni jastuci, er-beg za kolena vozača, automatsko paljenje migavaca pri naglom kočenju, tonirana stakla, servo-upravljač podesiv po visini i dubini, centralno zaključavanje s daljinskom komandom i automatskim zaključavanjem u vožnji, električni sekvencijalni podizači prozora u svim vratima sa zaštitom od priklještenja, deljiva zadnja sedišta (60:40), obrtomer, tempomat i limitator brzine, automatski klima-uređaj s dve zone podešavanja, elektropomična hromirana spoljna ogledala s grejanjem i „visibility pack“, putni računar, radio/CD-MP3 s daljinskim komandama, svetla za maglu, zadnji parking senzori, AFIL (+600 evra), navigacioni sistem s kolor ekranom (3.000), prednji parking senzori (400), alu-naplaci od 18 inča i kontrola pritiska u pneumaticima (600), sedišta presvučena kožom i bočne ručne zavese (1.800) i metalik boja (550). Cena vozila sa uračunatim PDV-om je 50.130 evra.
Autor : Aleksandar Andrić
Lancia Ypsilon 1.4

Izvor : www.politika.co.yu
Kao da se u ogromnoj ponudi automobila iz produkcije Fijata, ali i ostalih marki koje na našem tržištu prodaje Delta automoto, negde zagubio jedan mali, ali veoma interesantan automobil. To je, pogađate, mala lanča ipsilon, koja potiče iz drevne porodice čuvenog italijanskog proizvođača. Nekadašnje sportske ambicije Lanča je zamenila luksuznijim modelima više i srednje klase, ali nama se čini da je za naše tržište najprihvatljivija najmanja, sa imenom ipsilon. Lanča ipsilon nije novajlija kod nas, ali s obzirom da ih je malo na našim ulicama i drumovima tokom sedmodnevnog testa pokušali smo da vidimo šta „zna“, odnosno koliko nudi i koliko je prihvatljiva našim kupcima.
Pre svega radi se o malom gradskom automobilu čije su dimenzije sledeće: dužina 3810 mm, širina 1704 mm i visina 1530 mm. Zapažamo odmah da je dosta visoka u odnosu na konkurenciju, što odmah ukazuje da ima dosta prostora u unutrašnjosti. Duga je u granicama klase i komotno široka. Spolja posmatrano deluje lepo, pomalo robusno, ali dopada se lepšem polu. To joj je i jedna od odlika, ali i pomalo hendikep, ako se zna da su prevashodni kupci automobila - muškarci. Dakle, više se dopada ženama, a kada se sedne za upravljač vidi se i zbog čega.
Unutra je lepo uređena, sa mnogo detalja koji ukazuju da je dizajn „made in Italy“. Znači ukusno i sa stilom u više boja. Takva je i instrument tabla na kojoj su glavni pokazivači, obrtomer i brzinomer na sredini table. Ispred vozača, između volana i vetrobrana je zgodno udubljenje za odlaganje sitnica, a centralna konzola je urađena od imitacije aluminijuma. Sve zajedno deluje maštovito i nije dosadno. Sedišta su dobro profilisana, udobna su i na dužim relacijama. Sve u svemu pravi mali salončić na točkovima. Takva je i u vožnji. Naš test auto bio je opremljen motorom zapremine 1.4 litra sa 77KS, petostepenim menjačem i točkovima od 15 coli, što je sa nešto mekšim ogibljenjem rezultiralo naglašenom udobnošću. Što se voznih karakteristika tiče mala lanča nije neki trkač. Bar ne sa ovim agregatom i odnosima u menjaču. Naime, zbog dugih prenosnih odnosa ubrzanje je nešto slabije – 13,5 sekundi do 100 km/h, ali zato nije neophodno često potezati za ručicom menjača, što je opet odlika većine pripadnica lepšeg pola. Maksimalna brzina ipsilona je 167 km/h, što je sasvim dovoljno, a jedna od važnih stvari koje se moraju posebno naglasiti je mala potrošnja goriva. Radi se, dakle, o izuzetno ekonomičnom vozilu koje će preći mnogo gradskih kilometara pre nego što svrati na benzinsku pumpu. Treba reći i da je dodatna oprema na visokom nivou, kakav se od lančie očekuje. Pored klime tu su atermička stakla, elektro podizači prozora, daljinsko centralno zaključavanje, deljivo zadnje sedište, multifunkcionalni upravljač, bočne vazdušne zavese, putni računar, memorija vozačkog sedišta, siti servo za lakše parkiranje, itd. U celini pravi mali automobil za uživanje. Jedina mana joj je cena. Čini se da je previsoka. U opremi „bikolore“ staje 17.635 evra. Jevtinija verzija sa motorom 1.2 i 60KS staje 15.635 evra.
V.D.